7 Kasım 2009 Cumartesi

PATLICAN OTURTMA



Patlıcanın her türlü yemeğini salatasını severek yerim.Özellikle közleme ve kızartması favorilerim arasındadır.Patlıcan oturtma biraz yağlı bir yemek olsada çok lezzetli.Elimden geldiği kadar az yağlı olmasına çalıştım fakat bu kadar oldu.

Malzemeler;

5-6 adet patlıcan
250 gr. kıyma
2-3 orta boy patates
3 tane domates
yarım çorba kaşığı salça
2-3 diş sarımsak
1 orta boy soğan
tuz.karabiber,kırmızıbiber
1 su bardağı sıcak su
kızartmak için sıvı yağ

Yapılışı;

Patlıcanları tuzlu suda bekletip kuruluyoruz.Dilimledikten sonra temiz bir havluya yada kağıt havlunun üzerine koyup suyunu çektiriyoruz.İnce dilimler şeklinde kestiğimiz patlıcanları az yağda kızartıyoruz.Patatesleri küp küp doğrayıp onlarıda kızartıyoruz.Bir tavada ince doğranmış soğanları pembeleşinceye kadar az yağla kavurup üzerine kıymayı ilave ediyoruz.Rendelenmiş domatesi,salçayı ve dövülmüş sarımsaklarıda ilave ediyoruz.Baharatları ilave ediyoruz.Başka bir tencerede ilk önce kızarttığımız patlıcan ve patatesi dizip üzerine kıymalı karışımı ekliyoruz.Üzerine 1 bardak sıcak su ilave edip pişiriyoruz.Afiyetle...

3 yorum:

  1. Nefis görünüyor canım.Ben de cok seviyorum patlıcanı..ellerine sağlık..
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. patlıcan oturtma çok güzel görünüyor.eline sağlık

    YanıtlaSil
  3. bende patlıcanı coookk sevıyorum.Neden bu kadar sevdiğimi bilmiyorum ama ara ara canımın ıstedıgı tek sey.hele şaksuka.Nasılguzel bır lezzettır.
    elıne sağlık..

    YanıtlaSil