13 Ekim 2009 Salı

EKLER PASTA


İlk ekler denememi yaptım görüntü ve tat olarak hafif bir tat oldu.uğraştırıcı bir tatlı ama denemeye değer.afiyet olsun...
hamuru için;
3 yumurta
1 su bardağı su
100 gr margarin
1 su bardağı un
1 çorba kaşığı toz şeker
1 tutam tuz
kreması;
1 paket vanilyalı dolgu kreması
üzeri için;
100 gr bitter çikolata
1 çorba kaşığı margarin
yapılışı;
margarin,su şeker ve tuzu tencereye alıyoruz ve kaynatıyoruz.unu ilave edip 5dk pişiriyoruz.ateşten alıp ılımaya bırakıyoruz.ılıyan hamura yumurtaları tek tek kırarak mikserle karıştırıyoruz.hamuru geniç uçlu sıkma torbasına doldurup yağlı kağıt serilmiş tepsiye uzun şeritler halinde sıkıyoruz.önceden ısıtılmış 180derecelik fırında pembeleşinceye kadar pişiriyoruz.pişirme sırasında ve sonrasında 15dk fırın kapağını açmıyoruz.bu arada dolgu kremasını arkasındaki tarif üzerine yapıyoruz.fırından çıkardığımız ekleri kesip arasına kaşık yardımıyla kremamızı dolduruyoruz.bitter çikolatayı benmari usulü eritip içine 1 kaşık margarini ekliyoruz.kaşık yardımıyla eklerin üzerine sürüyoruz.

7 yorum:

  1. ımmm demek bu ekleri sen yaptın aldın tarifini mutlaka yapcgım ellerine sağlık rahime:))))

    YanıtlaSil
  2. ehh tabiki aldık tarifi mühim olan denemek :)

    YanıtlaSil
  3. Fatma Özmen16 Ekim 2009 07:33

    Oooo Favori Tatlım :)
    En Kısa Zamanda Bende İstiyorum..
    Ve Ablacım Profildeki Resminle Nekadar Özdeşleştiğini Bildirmek İsterim =)

    YanıtlaSil
  4. Biliyorum canım onun için o resmi seçtim tatlı ve ben...

    YanıtlaSil
  5. Fatma Özmen16 Ekim 2009 07:36

    İki Tatlı Yanyana =)
    (Şuan Dediğime Kendim Şaştım :) )

    YanıtlaSil
  6. mükemmel tadı var

    YanıtlaSil